Bloggportalen Statistik

söndag 24 mars 2013

En vecka till påsk

Jag hade tänkt att påskpynta idag men jag har ingen inspiration! Det känns så långt till påsk för påsken förknippar jag med vår och det känns inte som vår ute nu direkt. Snö och minusgrader är vinter!
Vi ska strax åka till Skillingaryd och hälsa på familjen S och sen ska vi svänga förbi mina föräldrar också. Så på vägen dit tänkte jag plocka lite björkris att ha på trappen med lite fjädrar. Kanske påskkänslan kan infinna sig lite då iallafall :)

Igår kväll hade vi en supertrevlig kväll med god mat och dryck hemma hos kollegan L med familj. De har byggt ett nytt hus som var sååå fint! Det är ett enplans-hus med högt i tak i själva köks- och vardagsrumsdelen. Sen hade de en "barnavdelning" i ena änden av huset med två barnrum och ett allrum med soffa och tv. Det var en skjutdörr mellan barnens allrum och stora vardagsrummet, smart sätt att få lite avskildhet a.k.a. lugn och ro! :) 
Hela huset var kanonfint och perfekt planerat, ett riktigt drömhus!

Nils provsitter barnens Poäng-fåtölj från IKEA
Lego Duplo är nya favoritleksaken
Nils var blyg de första tre sekunderna, sen var det fullt bus med barn och katt!


Alva försöker väcka en sovandes Oliwer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar