Bloggportalen Statistik

söndag 17 mars 2013

Besök av herr Förkylning

Vi kunde inte åka och hämta ängeln idag för Nils har fått påhälsning av dumma herr Förkylning. Han var lite krasslig igår och idag så har han typ badat i snor och jag tror även att han har lite feber. Så Nils får stanna hemma och kurera sig. Nellie skulle också få sin ängel idag men de var inte säkra på om de kunde gå, men om de gjorde det så skulle de ta med Nils ängel också, det var snällt!

Vi har beställt nya vårskor till Nils idag! Bra tajming för jag mätte hans vinterkängor nu och de är snart för små. Jag är så glad för sko/fot-mätaren som jag fick av Jessie i julklapp, den kommer vi att ha användning för i många, många år framöver. Och det blir ju betydligt billigare att köpa skor online än i butik, men då måste man ju också veta hans mått på fossingarna för det kan skilja så mycket mellan modellerna. 

Jessie hade köpt mätstickan på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/se/M%C3%A4tsticka-Kiddy-Springyard/Pr349438000 för er som också vill inhandla en sådan!

Sen har jag fått upp den lilla lampan som jag köpte på Gekås, jag ville ha en låg lampa som passar i ett av de små köksfönstren. Lampan passade bra, svårt att tro att den kostade blott 59 kr! 

Lampa från Gekås, 59 kr

Mätsticka "Kiddy Springyard" från Clas Ohlson, 139 kr
Förkyld och febrig skrutt som äter leverpastej-macka till mellanmål


2 kommentarer:

  1. Man blir ju så trött på årstiden! Bara förkylning efter förkylning! Här är vi alltid krassliga också. Alltid nån som snorar! Snart är det vår i allafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy för förkylningar och influensor! Nu får det bli vår snart så vi kan få vara lite friska för en gång skull :)

      Radera