Bloggportalen Statistik

torsdag 7 februari 2013

Idag testade vi först Nisses nya kläder. Han har sällan t-shirt så när han fick på den upplevde han obehag och försökte dra ner armarna som på en långtröja. Det gick över efter 2-3 minuter men jag hann ta en bild på på obehaget.

 

Sen åkte vi och handlade på ICA Maxi. Nils tycker det är ganska kul att handla och titta på alla saker. Jag blippade honom med scannern och varje gång skrattade han hejdlöst. Sen stod jag vid toalettpapperet och sa "Ska du bajsa?" och ruskade honom i benen, vilket han också tyckte var vansinnigt kul. Sen kom jag på att vi var i en mataffär och att jag hade sagt "Ska du bajsa?" med olika roliga röster lite väl länge kanske.



På väg hem somnade Nils i bilen.Som tur var somnade inte pappan utan vi kom hem tryggt. Det blev en snabbislunch varpå hans kroppspråk visade att han hellre ville göra något annat. En kort lekstund och sen hopp i säng för lite middagsvila för den lille.



Igår sköt pappan en räv på lock. Denna hanräv kom på rävskall, dvs. att jag pratade med honom innan han kom in på 30 m och fick hälsa på Sierra Varminter. Jag vet inte exakt vad jag sa till honom men det gjorde nog honom tillräckligt nyfiken. Idag har jag träningsvärk efter att ha släpat denna tunga best ut ur skogen. Det känns skönt att hjälpa byborna och befria dem från dessa bestar. Kanske får jag några ägg som belöning snart?

1 kommentar: