Bloggportalen Statistik

söndag 27 januari 2013

Pontus 30-års firande!

Oj, nu är vi helt utmattade efter en fartfylld och rolig helg! Jag tror att Pontus är väldigt nöjd med firandet av sin 30 -årsdag!

Igår började vi dagen tidigt med att lämna Nils ute hos farmor och farfar. Sedan begav vi oss in till stan och jag sa till Pontus att vi var lite för tidiga till det hemliga som vi skulle till så vi svängde in till Shell för att köpa kaffe. När Pontus kliver in på Shell så väntar våra vänner där och överraskar Pontus!

Pontus får då också en fin t-shirt att ha på sig på Boda Borg i Sävsjö dit vi åker för att roa oss! Vi hade jättekul på Boda Borg och vi tävlade tjejerna mot killarna, jag låter det vara osagt vilka som vann.. ;) Men jag kan verkligen rekommendera Boda Borg för er som inte har varit där! Jättemånga kluriga och roliga "celler" som man ska klara av, eller questar som det heter! Läs mer om Boda Borg här! Det ingick kaffe och fralla vid ankomst och tacobuffé till lunch och jag tror att vi betalade 260 kr per person, vilket inte var farligt då vi fick vara där en heldag.




Vid 17-tiden så åkte vi tillbaka in till stan och de flesta följde med hem till oss för lite förfest innan vi skulle iväg ut på restaurang. Pontus fick en massa fina presenter bl.a. en bok om djur med djurens läte som han kan läsa tillsammans med Nils, 2-dagars inträde till jaktmässan i vår, whiskeyprovning, biobiljetter och blommor.

Kl. 20 hade vi bokat bord på restaurang Aqua i stan och vi hade fått ett VIP-bord som låg lite avskiljt i restaurangen, kanonbra!
Vi åt och drack gott och åkte hem vid tolv-snåret. Hela dagen och kvällen var så skoj och jag vill rikta ett stort tack till alla som var med och firade Pontus!
















Frida och Mathias sov över hemma hos oss så idag har vi umgåtts och bl.a. varit ute och ätit lunch. Klockan 15 kom mor, far och svärföräldrarna hit och åt tårta. Av dem alla fick Pontus pengar till att köpa sin handladdnings-mojäng. Av mig fick Pontus en kaffemaskin, passar ju bra nu när han är föräldraledig! :)

Nils kom hem tillsammans med svärföräldrarna och natten hade gått jättebra! Han hade somnat vid 22:30 och vaknat vid fem för välling men somnat om sen till klockan nio. Så skönt att det gick bra med Nils första övernattning!

Nils fick även han en present, men en 1-årspresent, av Frida och Mathias. En radio med mikrofon som spelar musik, det blev en hit direkt!




















3 kommentarer:

  1. Hej! Ni ser ut att ha haft kul på Pontus födelsedagsfirande. Jag var ledsen att jag inte var med, först idag tisdag är jag tillbaka på jobbet. Lite hostandes och snörvlandes... Hälsa Pontus grattis i efterskott från mig! Hoppas vi kan ses snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kanon!:) Tråkigt att vara sjuk, men gött att vara frisk igen! Krya på dig! MVH Pontus

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera