Bloggportalen Statistik

söndag 13 januari 2013

Bio, god mat och presenter!

Jag och Jessie hade ett jättetrevligt födelsedagsfirande igår kväll! Först gick vi och såg Mammas pojkar på bio. Den var väl sådär. Första halvan av filmen var riktigt trög men sen blev den ganska rolig så några skratt fick vi! :) 

Sedan gick vi till Soya och åt mongolisk buffé, det var prisvärt och galet gott! Efter det åkte vi hem till Jessie som är gräsänkling hemma då Anders är i Sälen och åker skidor. Vi kollade bl.a. på filmen från bröllopet, dopet och bröllopsfesten. Kan se den filmen hur många gånger som helst, så härliga minnen! Bästa dagen i mitt liv. Känns redan som att det var så längesen, och Nils var så liten! Kändes så konstigt att se honom på film, man kan ju knappt tro nu att han har varit så liten :) 

Jessie fick lite presenter av mig såklart också! Detta fick hon:


  • Hon fick en fin svart topp, som lyckligtvis passade och som hon gillade! 
  • Sen fick hon argan olja till håret från REF, det kan jag starkt rekommendera. Jessie har använt det ett tag sen innan också och märkte stor skillnad på kvalitén på håret redan efter ett litet tag. 
  • Jessie fick också "Dry schampo" från REF. Det var min frisör som rekommenderade det. Till skillnad från "gamla" torrschampon så sliter det inte på håret och det är perfekt när man vill fräscha upp håret och man inte kan eller vill tvätta håret. Det bästa för håret är ju om tvättar det var tredje dag och då kan man verkligen behöver torrschampo sista dagen innan tvätt..! :)
  • Och sen fick hon världens bästa mascara, Max Factor 2000 Calorie Dramatic Volume. När jag skulle gifta mig så testade jag en hel del olika mascaror, allt från Christian Diors Diorshow till Kanebo. Max Factor var bäst och till ett väldigt mycket bättre pris än övriga. Men bästa vattenfasta mascara tyckte jag var Kanebo 38. Så jag körde på Max Factor först och Kanebos vattenfasta ovanpå till bröllopet och det stod emot tårar och vind, hela dagen och kvällen! 


Jag såg att min kära man hade gästbloggat lite igår, min förhoppning var ju att han skulle skriva lite om hur hans föräldraledighet tillsammans med Nils hittills har varit, men istället väljer han att skriva om jakt.. Jag tror att större delen av er läsare inte är särskilt intresserade av jakt..! :)

Idag är det iallafall lillasysters dag, hoppas att du får en mysig födelsedag tillsammans med Anders som kommer hem idag från fjällen!

Grattis lillasyster på 27-årsdagen idag!!







2 kommentarer:

  1. Ah den där tjejen känner jag igen! Härligt vad lika ni är er.

    Kanebos gillar jag också (extremt tårig jämt ju). Tackar för tips inför skolavslutningen då jag lämnar iväg ALLA mina fina elever på en gång. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanebo gör jobbet! :) ja, det måste vara sorgligt varje år när klassen lämnar..!

      Radera