Bloggportalen Statistik

onsdag 12 december 2012

Tur!

Pontus fick ett mail nu från Husqvarna där det stod att han hade vunnit 2:a pris i tipspromenaden som vi gick på julmarknaden! Pontus har alltid sån tur när det gäller utslagsfrågor! Första gången Pontus träffade min Madde så var det på midsommar och Madde hade ordnat en tipspromenad med en utslagsfråga då man skulle gissa hur makaroner som låg i en burk. Pontus gissade rätt på exakt antal!! Vad är oddsen för det??

Hur som helst så vann Pontus 2 st badlakan från Husqvarna som han ska hämta idag, han skulle kolla vad det rätta svaret var på utslagsfrågan. Frågan var ju hur många gräsklippare som tillverkades år 1932, Pontus gissade 17000- nånting och jag gissade 1700 så antagligen hade Pontus mer rätt än vad jag hade..!

Nu har jag också blivit förkyld, det var ju bara en tidsfråga egentligen så det är ju rätt bra att det kom nu så hinner jag bli frisk till jul. Nils vaknade i natt och var jätteledsen så han fick vatten, alvedon och näsdroppar så sen somnade han om och sov fram till 6 då han fick välling och sen sov han vidare till 9, skönt!

Nils har gått mycket både igår och idag, han har nu börjat gå mellan t.ex. soffbordet och tv-bänken m.m. Rekordet ligger fortfarande på 20 steg i sträck men det slår han nog snart!

Veckans leksak är fortfarande plocklådan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar