Bloggportalen Statistik

fredag 21 december 2012

Husliga Nils

Allt som jag gör ska Nils också göra. Det mest populära är ju diskmaskinen, och den verkar ju alla små barn gilla! :) Så när jag ska plocka ur maskinen så är Nils där blixtsnabbt och ska "hjälpa" till. Jag brukar försöka öppna diskmaskinen tyst när Nils är i vardagsrummet och leker men det är som att han känner på sig att jag öppnar för hur tyst jag än gör det så kommer han, numera, gåendes i rasande fart och hoppar upp, in i diskmaskinen. Så det gäller ju att ta bort bestickstället direkt när man öppnar så han inte kan skada sig på vassa bestick. Det nya är nu att Nils ska lägga in sina leksaker i diskmaskinen, gulligt! :)






Nils morfar var här i förmiddags och hälsade på och fick provsmaka vår julskinka som han godkände, det var väl för väl! :) Han tog med sig en liten julklapp från Nils till gammelmormor och gammelmorfar för dem träffar vi ju inte förrän efter jul. Nils gammelmorfar har haft problem länge med sitt ben så han ska nu äntligen opereras i mellandagarna så vi får åka och hälsa på dem sen när han är hemma igen och är på bättringsväg! Sen får vi hoppas att de kan få vara friska nu för de har haft nog med elände så det räcker och blir över. All kärlek till er mormor och morfar! Nils kommer efter nyår och terroriserar er! :) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar