Bloggportalen Statistik

söndag 18 november 2012

Kramdjurs- placering..!

När barnet är ca. 10 månader så är det tydligen vanligt att de skaffar sig ett favoritkramdjur eller en snuttefilt läste jag.  Om de gör det så kan de få en trygghet genom dessa saker som kan hjälpa barnet genom de kommande månadernas känslomässiga utveckling. Mm, det låter ju bra! :)

Jag tycker det ser så gulligt ut när barn har sina favoritgosedjur som de släpar runt med och man kan ju förstå att dessa kramdjur ger en viss trygghet när barnet ska sova och så. Nu har man ju typ sin man som det gosedjuret som man hade som liten, öh ja ni förstår kanske vad jag menar haha :) När jag var liten hade jag en apa som jag hade med mig överallt och den hette Målarn. Jag tror han fick det namnet eftersom att jag fick apan av min farbror och han jobbar som målare..! :)

Nils visar inga som helst tecken på att vilja skaffa sig ett specifikt favoritkramdjur, jag har till och med valt ut ett gosedjur med långa gosiga öron som jag tycker att han kan ha som favorit. :) Men näpp, Nils är icke intresserad, hur mycket jag än "kramdjurs-placerar" haha..! Kanske lika bra det, för det kan ju vara ganska jobbigt att ständigt ha med sig det här kramdjuret och att det blir värsta uppståndelsen om nu kramdjuret skulle tappas bort!

Men ändå.. Det skulle vara gulligt om nu Nils behagar att fatta tycke för ett kramdjur! :) Vi får se, det kanske kommer, jag fortsätter min kramdjurs-placering ett tag till..! :)

Jag har försökt med "bunkabil"- kramdjuret...
Kaninen...
Nallebjörnen...
Kaninen återigen...
En liten åsna...
Kaninen ännu en gång.. Hur gulligt är det inte? Hihi :)
Men när Nils själv får bestämma så håller han helst i dammsugaren, en slev, toarullen eller något köksredskap.. Inga kramdjur här inte!! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar