Bloggportalen Statistik

torsdag 29 november 2012

Att leva i julpynts-förnekelse

Nils har tittat länge och väl ut genom fönstret idag och nog undrat varför det helt plötsligt blivit vitt ute. :) 

Nils har inlett morgonen med akut-bad efter att han gjort ner sig totalt. Jag blev lite orolig för om han kan ha fått samma åkomma som Vincent men Nils har dreglat kolossalt mycket idag och igår så jag tror det är därför han är lös i magen. 

Nils somnade 21 igår men vaknade på natten och var pigg, jättejobbigt. Nu känns det som att det kanske ändå är bättre att låta honom powernapa på eftermiddagen som han har gjort hittills och låta honom somna vid 22-23 så han åtminstone sover bra på natten utan att bli pigg. Eller så kanske vi ge det några nätter till och ser om det blir bättre.. Nu är det ju snart helg så då kan ju Pontus hjälpa till på nätterna. Det har fungerat bra att ge vatten med lite välling i, enda nackdelen är att han har kissat så mycket mer att blöjan inte hållt tätt. Så inatt blev det blöjbyte och ombyte dessutom, suck! 





Jag har gått och "ojat" mig för att vi inte har något julpynt, så jag köpte en liten julstjärna på IKEA och sen fick jag ju den stora julstjärnan i present av Pontus. Men nu när jag fick ner julpyntet från vinden så inser jag att jo jag har visst ganska mycket julpynt, tre flyttlådor fulla närmare bestämt! 

Det är samma visa varje år, jag går och inbillar mig att vi inte har julpynt, köper lite och upptäcker sen all julpynt när det är dags att ta fram det. Fortsätter det så här så kommer jag att ha 60 flyttlådor med julpynt när jag går i pension, och då behöver vi en väldigt stor vind, eller kanske ett litet hus bara till julpynt..? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar