Bloggportalen Statistik

fredag 5 oktober 2012

En dag i city!

Johanna ringde i morse och undrade om jag ville hitta på något. Det var ju riktigt härligt väder idag så jag var sugen på en långpromenad så det passade ju bra! Vi möttes upp i stan vid lunchtid och gick runt Munksjön, det var längesen jag gick runt Munkan så det var skoj! Lagom promenad på 5 km (tror jag) så nu har jag promenerat 1 mil på 2 dar, det får jag vara nöjd med! 

Nils och Vincent trivdes jättebra i sina vagnar och sa inte ett pip på hela vägen! Jag har faktiskt inte använt den gamla vagnen nånting sen vi köpte den nya för Nils trivs så bra i den nya så vi ska nog lägga ut gamla vagnen på Blocket i helgen. Lika bra så den inte blir ståendes och bara tappar i värde. 

Utmed vägen runt Munksjön så gick vi förbi en buske/träd som var fullt med nappar så det var nog ett sånt ställe där barnen kan skänka bort sina nappar när det är dags att sluta med dem, gulligt!



Nappträdet :)
Efter promenixen så gick vi till Malmborgs och fikade. Jag har ätit så dåligt idag så jag tog en latté och en grovbrötchen med ost och skinka för jag var vrålhungrig! Efter fikan så gick vi till stadsbiblioteket och lånade böcker. Jag fick med mig två böcker hem, "Mammamotion" och "Hålla kärleken levande". Den sistnämnda boken verkade lite rolig för den innehöll bland annat ett "besiktningsprotokoll" som man fyller i gällande sin relation haha :) Så det ska bli kul att fylla i och se vad vi får för poäng!  

På biblioteket satt det uppe en affisch om bebiscafé med bokstund som verkade intressant, nästa tillfälle var den 16 oktober. Det kanske man skulle gå på?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar