Bloggportalen Statistik

söndag 7 oktober 2012

Avlastning

I eftermiddags så kom mamma och pappa hit. Mamma hade med sig lite uteväxter till mig som hon dessutom planterade åt mig också! Så den gamla begonian fick sig säga tack och hej och istället pryds trappen nu av en fin höstinspirerad kruka! Blev så fint! Sedan planterade hon om en av uteväxterna som vi ska inne nu över vintern, den ska övervintra på skänken i köket. Det är så fint röda blommor till vita möbler tycker jag! 

Medans mamma planterade så passade pappa Nils så jag kunde åka och handla. Skönt att slippa ta med mig en liten snorig lilleman till matbutiken!




Mamma och pappa håller på och gör om hela nedervåningen hemma hos dem. De ska slipa om golvet och måla om alla väggar och tak. Så de gör sig av med gamla grejer då också. De hade en knappt använd DVD/VHS- spelare som de skulle slänga men om jag ville så fick jag sälja den och behålla pengarna! :) Hmm.. svårt val haha! Så jag la ut den på blocket direkt och det messade en person inom en minut typ men han bjöd bara 300 så jag avböjde (hade satt ut den för 550). Sen ringde en annan och bjöd 500, det tackade jag ja till och han kom och hämtade den direkt! Smidigt! Tänk att de annars skulle slängt den! Det går verkligen att sälja det mesta, alltid nån som behöver.


Nils är som sagt förkyld igen och har varit väldigt trött idag. Jag funderar på varför han har blivit förkyld igen? Är det för att jag har tagit ut honom på promenad, fastän jag byltat på honom ordentligt med kläder?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar