Bloggportalen Statistik

måndag 10 september 2012

Skillingaryds- besök!

Igår förmiddag stod jag och Nils och bankade på porten vid öppning på A6. Pontus var och jagade på förmiddagen så jag och Nils begav oss själva till A6 för Nils behövde verkligen lite nya kläder! Nu när han kryper runt hela dagarna så sliter han hål på brallorna och sen har han vuxit ur de flesta andra av hans kläder! Så vi shoppade ett par nya jeans till honom, 2 vita kortärmade bodies som han kan ha under koftor m.m., 1 vanlig body, 1 par skor och 1 par överdrags -thermobrallor som han kan ha över sina byxor nu när det börjar bli kallt ute.

Sen kom Erik, Frida och tvillingarna hit på lunch så jag hann precis hem från A6 för att slänga ihop en tacopaj! Vi trängde ihop oss alla 7 vid middagsbordet och käkade. Tycker att det är så mysigt nu när Nils blivit så stor att vi kan sitta och äta tillsammans! 
En nyinflyttad granne kom förbi efter lunch och frågade lite om hur vi hade gjort med trädgården och om vi hade några tips och råd. Det är ju sannerligen inte lätt om man inte känner någon som kan hjälpa en om man nu inte kan så mycket själv! 

Erik och Frida har precis gjort en sandlåda hemma hos dem och hade en massa sand över. Vi har ju också planer på en sandlåda så vi fick gärna hämta sand hos dem, vi ska bara kolla med far om han har något släp som vi kan låna till detta! Och sen ska vi också bara kolla med far om han har tid att bygga sandlådan också... haha! :) Det måste vara en sandlåda med lock så att vi slipper kattpink i sandlådan.. Inte så trevligt ju!


När Erik, Frida och tvillingarna åkt hem så åkte jag till gymmet. Andra gången denna veckan! Det får jag vara nöjd med :) Jag hade hela gymmet för mig själv, det var visst inte många Huskvarna- bor som var träningssugna idag!

Öde!
När jag kom hem så hade Pontus och Nils gått på promenad hem till Per och Jenny så jag kom hem till ett tomt hus, jättekonstigt! :) Men ack så skönt  med tystnad! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar