Bloggportalen Statistik

tisdag 11 september 2012

Picknick!

Åh vilken härlig dag jag och Johanna hade igår med våra små pojkar! Jag åkte ut till Johanna på förmiddagen och då var det jättetråkigt väder och det kändes verkligen som höst. Men när vi ätit frukost som kom solen fram och det blev ett helt underbart skönt väder! Jag hade glömt barnvagnen hemma i garaget men jag fick låna Johannas vagn så tog Johanna bärselen till Vincent. Sen promenerade vi ner 5 km till en sjö och hade picknick där på stranden. Barnen var så snälla och verkade njuta av att vara utomhus! Efter picknick med goda frallor och kaffe som Johanna hade gjort så begav vi oss hemåt igen, totalt 1 mil gick vi igår! Det är ju så kul att promenera när man är två!

Väl hemma igen så lagade Johanna en god lunch och sen tittade vi på bilderna som Pontus tog på Vincents dop.





Cool larv vi träffade på på vägen tillbaka!

Ser ni att det ser ut som att det ryker från Johannas rumpa?? Haha :) Vi gick så fort så vi nästan fattade eld haha!

Vincent var snäll och lånade ut sin vagn!
Vincent var snäll och lånade ut sin aktivitets-uggla! Han är snäll den där Vincent :)

Jag kom hem vid 18 och när jag kom hem så var ventilationskillen här och hade justerat in ventilationen i huset. Han sa att en slang till ventilationen hade gått sönder men han hade tejpat den så att han kunde justera in ventilationen. Men nu måste ju den förbaskade slangen bytas ut och Pontus skulle kontakta Trivselhus imorgon. 

Grannarna började med sin trädgård igår och det var full action här ute! De har börjat med gräsmattan och däcket på en och samma gång så de kommer nog bli färdiga fort! Vi gjorde ju också allt nästan på en gång, det är ju skönt att få det färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar