Bloggportalen Statistik

söndag 16 september 2012

Fruktsafari och loppis!

Igår var Pontus ute och ordnade med älgtorn på morgonen och jag och Nils for ut till Angerdshestra med Johanna för barnklädes-loppis. Jag fyndade en tröja, hängslebyxor och 1 par skor till Nils för 50 :- totalt, det är ett överkomligt pris! :)

Sedan åkte vi hem och Pontus kom hem samtidigt. Då åkte vi iväg till Rudenstams bär och frukt som idag hade en familjedag med fruktsafari, provsmakning, gårdscafé och öppen gårdsbutik. Det var väldigt trevligt och det var otroligt mycket folk som hade hittat dit idag! Vi köpte med oss 2 kilo äpplen för 20:- och en kasse med lite ihopplock av äppelcider m.m.!
Gårdsbutiken var kanonbra och innehöll allt möjligt så dit kommer jag nog återvända för lite julklappsshopping! :)

Sedan åkte vi hem och Pontus gjorde i ordning sig för årets gala med jobbet! Han blev så fin i sin kostym och rosa fluga! :) Jag och Nils hade myskväll framför tv:n, inte fy skam det heller :) Lilleman har blivit förkyld så han kryper runt här och snorar och fräser :) Hoppas det inte blir en långdragen förkylning, det är ju så jobbigt när han ska sova och inte får luft ordentligt! Tack och lov för Näs-Fridan! 





Innehållet i blandkassen från Rudenstams
Järngänget på fruktsafari :)

Nils spanar in loppisen :)
2 av dagens 3 loppfynd!
Sockenstugan i Angerdshestra
Mys framför tv:n med alkoholfritt alternativ :) Ser ju nästan ut som vin ju haha :)
Här kommer min onyktra man hem :) Jag har inte sett han så onykter sedan hans svensexa ! :) Han fick för sig att han skulle ut och kissa i trädgården så jag oroade mig för att han skulle ramla ner i ravinen och jag började då tänka på hur jag skulle göra då eftersom Nils låg och sov haha! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar