Bloggportalen Statistik

torsdag 6 september 2012

Amningshjärnor! :)

Igår var jag, Jessie och Nils på stan och åt lunch. Sedan gick vi och strosade runt lite på väster och hittade en jättemysig barnbutik på Barnarpsgatan som hette Lilla violen! Dom hade såå mycket fint så man ville köpa allt i hela butiken! :) Men jag nöjde mig med en scarf som det står "Jag älskar mamma" på! :)

På eftermiddagen kom mor och far hit. Pontus och pappa fortsatte med garaget och jag och mamma hängde med Nils och lagade kvällsmat.


Nils i fina gubbkepsen från kid-rox.com!



Jessie är duktig på att underhålla barn :)

Nils var såå pigg igår kväll och ville verkligen inte sova så klockan 23 så tappade jag upp ett varmt och skönt bad till Nils. Det gjorde susen! Han somnade direkt sen när han fått på sig pyjamasen och vaknade sen 02:30 första gången igen då han ville käka :)


Igår ringde Johanna till mig, det samtalet var ett bra exempel hur ett samtal mellan två amningshjärnor kan låta! :)

Johannna: "hur ska vi göra imorgon?" 
Linda är tyst en stund. 
Linda: "jaa.. Vad tänkte du då?" 
Johanna: "ja när vi ska på marknaden?" 
Linda är tyst en stund, amningshjärnans två hjärnceller försöker 
synkronisera. 
Linda: "Du, det hade jag helt glömt bort..! Och vi är på väg nu för att lämna in lilla bilen på rutbyte så jag har ingen bil imorgon!" 
Johanna: "vår ena bil är också sönder så jag har inte heller någon bil imorgon!"
Linda : "okej men vi kan ju åka på marknaden nästa år då!" 
Johanna: "ja det gör vi!" 
Linda: "okej, men vi ses på lördag, hejdå! 
Johanna: "ja det gör vi, hejdå!"

Så det blev ingen Adelövs marknad för oss idag! :( Men det kanske var lika bra så vi håller i våra pengar :) Och Vincent döps ju på lördag så nu fick ju Johanna lite extra tid att förbereda inför det! Men förlåt Johanna för att jag helt glömde bort vår roadtrip, ska inte hända igen, I promise! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar