Bloggportalen Statistik

fredag 10 augusti 2012

Fynd i såväl butik som skog! :)

Igår var jag, Jessie och Nils på A6 och åt lunch och kollade runt lite i butikerna. Det är så kul nu när butikerna är fyllda med massa nytt inför hösten och all tråkig sommar-rea är bortrensad! Jag köpte ett nytt amningslinne på Lindex, dom är så himla bra! Sen köpte jag även två nya tröjor, en på BikBok och en på Lindex. Kul med lite nytt i garderoben!


Nils älskar sin sittvagn, liggdelen har vi lagt undan nu för gott (för Nils del iallafall) :)
Senaste tillskotten till garderoben! :) Amningslinnet i mitten från Lindex är såå bra och smidigt! Jag har alltid ett sånt linne under så slipper man visa hela magen när man ska amma! Smidigt och diskret!
Sen åkte vi hem till Jessie på Torpa och fikade. För några dagar sedan så var det en ung kille som dog i lägenheten ovanför Jessies. Vi vet inte vad han råkat ut för men det är ju så hemskt tragiskt när en så ung person går bort! Utanför hans lägenhet låg det fullt med blommor, brev och tända ljus.




Efter fikat hos Jessie så åkte jag och hämtade ut mitt nya körkort och sen åkte vi hem och lagade mat för Pontus skulle strax komma hem från jobbet och då brukar han vara hungrig :).

När vi satt och åt ringde Pontus pappa Rolf och berättade att han hade sett massa kantareller på ett ställe i skogen i Knois. Så när vi ätit upp så kastade vi oss i bilen och for ut till skogen! Och jäklar vad kanatreller vi hittade! Hur mycket som helst! Det fanns mer än vad vi kunde plocka så vi får ge oss ut i skogen snart igen! 10 liter kantareller fick vi med oss hem som skall frysas in. Så nu är vår frys full med både kantareller och blåbär, hur gott som helst!



I Knohult höll svärmor på och kokade dagens kräftfångst, nästa lördag blir det kräftskiva i Knohult!

Nils hade mys i TV-soffan med sin farfar :)
Ikväll ska vi kanske åka in till stan och kolla in Jönköpingsfesten som är idag och imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar