Bloggportalen Statistik

torsdag 5 juli 2012

Middag på Anna Gretas med Jessie

Igår kväll var jag och Jessie ute på middag på Anna Gretas. Pontus var och provsköt sitt lagade vapen så Nils farmor och farfar var barnvakt för första gången! Jag och Jessie var alltså på Anna Gretas och åt tapas, vi åt bl.a. paella, kycklingflöjt, baconinlindade dadlar, vitlöksstekta champinjoner m.m. Så himla gott! Dock blev jag jättedålig i magen när jag kom hem! Min mage är visst inte längre van vid restaurang-mat :) Nils verkar dock inte ha fått ont i magev av min mjölk så det var nog inte någon värre magsjuka jag fick i mig som tur var!



Det känns tryggt när man får se sådana här bilder när man är iväg från sin lilla älskling :) Nils farmor hade köpt såpbubblor som Nils tyckte var jättespännande! Allt hade gått bra med matning, blöjbyten och Nils hade varit på gott humör! :) Det är nog jobbigast för mamman att vara borta tror jag! :) Men det är nyttigt med egentid, jag känner att man verkligen laddar upp sina batterier och det är så kul att komma hem till sina älsklingar igen när man har varit iväg några timmar! Snart måste jag och Pontus komma ut också på tu man hand så vi kan ro om varandra lite också, mycket viktigt för ett äktenskap tror jag :)


Jag pratade med mamma och pappa i telefon igår. De hade varit iväg på en trevlig dagsutflykt på Rhodos och åkt runt över ön. De hade visst också fått otäcka myggbett, såna där "mosquitos" utomlands är inte att leka med! De hade köpt myggmedel nu iallafall så nu kanske de slipper fler bett. Annars hade de det bra och de hade 32 grader varmt och klarblå himmel! Inte alls avundsjuk på dom, hmm.. :)

Nu ska jag laga lite pastasallad som vi ska ha med oss. Vi ska till Stadsparken och ha picknick med Johanna och Vincent, ska bli mysigt! Ljuvliga sommar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar