Bloggportalen Statistik

söndag 27 maj 2012

Nils första tand!

Vi hade en jättetrevlig kväll igår hos mamma och pappa! Vi grillade hel fläskfilé och åt potatisgratäng, sallad och potatissallad till, till efterrätt hade morsan gjort en jättegod tårta som hon måste göra fler gånger! Det var den godaste tårta jag nånsin ätit, till och med Anders gillade den som inte gillar sötsaker annars. Det var en jättegod marängbotten som jag aldrig ätit tidigare.


I present till mamma hade vi köpt ett upplevelsepaket från liveit.se. Hotellövernattning två nätter för två personer på jättefint hotell som finns i 10 olika städer som hon får välja mellan. Sen hade vi köpt en blomma med fin kruka och självklart ytterligare en groda till mammas samling i form av en blompinne haha :) Undrar hur många grodor hon har nu! Måste vara hundratals :)
I present av pappa fick mamma en ny klocka som var jättefin!



Nils somnade gott igår vid 22-tiden hemma i Vaggeryd så han låg och sov i mitt knä medans jag kollade på Eurovision songcontest. Så jäkla kul att Loreen vann! 


Nästa år blir det verkligen ett schlager- år här i Sverige! Nils vaknade inte ens när jag bar in honom i bilen vid halv ett på natten, eller bar ut honom, och sov sedan hela natten!! Jag matade honom innan jag somnade men han var knappt vaken då heller :) Helt otroligt! Han var nog trött efter att många hade busat med honom hela kvällen och hans morfar hade flugit med Nils ett bra tag haha :) Men så skönt att han nu kanske börjar sova hela nätterna. Och nu kunde jag passa på att fylla på mjölk-förrådet i frysen också, jag var ju helt sprängfylld på morgonen! :)


Igår upptäckte jag även att Nils har börjat få sin första tand! Det sticker ut en liten vit tand i överkäken, inte undra på att han har dreglat så mycket nu det sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar