Bloggportalen Statistik

fredag 11 maj 2012

Fredag och gräsänkling!

Idag så har Pontus jobbat hela dagen och direkt efter jobbet hämtade han mamma och pappa och skjutsade dem till Landvetter. Nu är han och hälsar på Erik och Cickan i Gbg och ska även hinna med en visit hos hans syster Frida. Så jag och Nils har huset för oss själva! :) Emma och Nellie var här och hälsade på i förmiddags. Det blev lite fika och lek för bebisarna sedan tog vi en jättelång promenad!



Igår införskaffade vi ny bilbarnstol men Pontus hann inte installera den så vi kunde inte åka någonstans idag men Emma kunde komma hit istället. Det blev en Britax Hi-Way II, Billy- modellen. Ser ut såhär:

Det är många bebisar i Nils ålder som redan börjat äta puré. Det känns så främmande för mig att börja ge honom det redan, kan vara så att jag har svårt att fatta att han redan är så stor så att det dags för det :) Jag ska till BVC på tisdag, jag får fråga dem om de tycker att man bör börja med smakportioner. Min lille bebis börjar bli stor! 


2 kommentarer:

  1. Hej,

    Halkade in här och ska kika runt lite. Man behöver absolut inte börja med puré bara för att de råkar bli fyra månader.

    Började med sonen runt 5.5 månad och tog det väldigt väldigt sakta. Han har lärt sig att smaka, tugga och äta lugnt och sansat. Vilket gör att han inte är rädd för att testa ny mat och har inte satt i halsen någon gång.

    Ta det lugnt, vänta in ditt barn tills han är SÅ intresserad av vad ni käkar och vill ha själv. Då kan det vara dags att börja. Lusten är det viktigaste och fungerar det med amning så klarar han sig på det.

    Kramar

    Elvira

    SvaraRadera
  2. Tack för klok kommentar, det behöver ju inte vara så bråttom med allt hela tiden! :) Kram Linda

    SvaraRadera