Bloggportalen Statistik

tisdag 10 april 2012

Vaccination!

Imorse på BVC fick Nils 2 stycken vaccinationssprutor, och han blev jätteledsen! Jag blev också ledsen för det var så jobbigt att se honom få ont :( men han blev snabbt glad igen! Ammade honom i ett av BVC:s amningsrum efteråt och då blev han jättelugn och somnade gott. Han vägde idag 7040 gram och är 64,5 cm lång! Min stora pojk :) Han kanske blir gnällig och får feber ikväll p.g.a. vaccinationen. Sköterskan sa att vi ska ge honom alvedon om han får feber så vi gick in på apoteket och köpte flytande alvedon för små barn och även en stor flaska Miniderm att smörja Nils med. Han har fått lite torra partier här och var och då skulle denna krämen vara bra mot det.


Efter det så åkte vi till Jessie på New Yorker och jag förgyllde min garderob med två nya jeans och en cardigan för endast 500 spänn, inte dumt! :) Sedan var vi och köpte en till amningsbh till mig (min andra har ju gått sönder och en enda räcker inte långt:) och sen åkte vi och storhandlade på Ica Maxi.


Ända sedan vi kom hem så har Nils bara velat vara i min famn och när jag har lagt ner honom i vaggan eller i babysittern så börjar han gråta.. stackarn. 
Så han får ligga hos mig nu och mysa tills han är bättre! Det är mysigt också när han blir så mammig tycker jag. Mysigt när han bara vill kramas hela dagarna! Får passa på nu för jag tror inte att han vill kramas lika mycket sen som tonåring..! :)


Så här lugn blev lilleman på BVC efter att ha fått mat, då var alla elaka sprutor bortglömda! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar