Bloggportalen Statistik

torsdag 1 mars 2012

Action på Cajos väg!

Igår kväll vid 23- tiden så satt jag i vardagsrummet och Pontus var på toan på övervåningen när vi hörde en ordentlig smäll utifrån! Det lät som någonting typ rasade precis utanför huset. Pontus kom ut från toan och ropade ner till mig om jag hade vält ner något, (varför blev jag direkt huvudmisstänkt?! haha) men jag ropade tillbaka att det inte var jag och jag vet inte vad det var som lät men det kom utifrån iallafall. Pontus gick och tittade ut genom fönstret i gästrummet och sa att det stod en bil på gatan vid vägarbetet. 
Jag sprang upp och vi såg då en man som gick från bilen i riktning mot centrum. 

Pontus tog på sig kläderna och sa att han skulle gå ut och se efter vad som hänt. Han sa till mig "hämta nyckeln till vapenskåpet" och jag blev livrädd, trodde han skulle ta med sig geväret ut! Men han skulle bara ta ficklampan som han hade i vapenskåpet.. :) Puh! :) :)

Pontus gick iväg och var borta jäääättelänge så jag blev orolig och ringde till han för jag såg att polisen hade kommit till den övergivna bilen på vägen. Pontus svarade och sa att han pratade med polisen men skulle komma in strax. När han kom in berättade han att han hade kommit fram till bilen och sett att bilen hade kört in i refugen som stod jämte vägarbetet och bilens hjul stod typ rätt ut. 
Pontus anade att det måste varit någon rattfull som kört så han ringde till polisen. Polisen undrade om Pontus kunde köra efter den man vi sett lämna bilen. Då hade en annan granne kommit ut som också hört smällen och han sa att de kunde ta hans bil. Så de körde efter mannen och såg honom och meddelade polisen var han var så polisen kunde gripa mannen. Mannen osade sprit sa polisen så det var utan tvekan en rattfylla som orsakat olyckan. Jäkla människor det finns! Tänk om han hade kört på någon person som kanske var ute och rastade hunden eller något! Hoppas han förlorar körkortet för lång tid framåt, helst för evigt!


Igår var ju mamma och pappa här. Pappa satte upp rullgardinen i gästrummet och även en lampa i taket. Han satte även upp mobilen över skötbordet och lampan över matsalsbordet! Som tack så lagade jag raggmunk med fläsk som pappa gillar!





Nu ska vi strax iväg på återträff med föräldragruppen, ska bli jättekul att träffa alla och alla bebisarna som innan låg i magarna! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar