Bloggportalen Statistik

tisdag 28 februari 2012

Produktiv dag!

Så mycket som jag fått gjort idag har jag inte fått på väldigt länge! Jag har rensat bland mina kläder och gjort i ordning en kasse som ska till klädinsamling. Så skönt att bara ha kläder som man vet att man faktiskt kommer att använda! Efter klädrensningen så begav vi oss ut i det fina vädret! Idag fick det bli en offroadpromenad, vi gick ned i skogen nedanför huset och gick på skogsvägen där in till ett annat villaområde som jag inte varit i tidigare. Det var väldigt varmt ute och med vinterjacka så blev det lite väl svettigt! Var typ helt dyngsur när vi kom hem igen! Väl hemma så kollade jag in garaget som nu var färdigslipat. Så här blev det:


Lilleman fick ligga ute i friska luften i vagnen medan jag bar in alla grejer i garaget. La upp en hel del uppe i taket för att spara plats inne i garaget. Efter det så städade jag i trädgården och tog bort massa skräp, hittade detta bakom garaget, tror ni att snickarna kommer tillbaka för att hämta detta? Skulle inte tro det..




Efter nästan 3 timmar så ville Nils in och äta, han brukar annars äta minst varannan timme så jag var imponerad över att han inte blev hungrig på så länge! Efter käket så gjorde jag mig en god kopp latte och sen satte jag igång att tvätta och gjorde i ordning i groventrén, satte upp en hylla med trådbackar där jag la de kläder som Nils kan ha nu, smidigt att ha kläderna jämte skötbordet på nedervåningen för det är ju där man byter kläder på honom. Skönt att slippa springa upp på övervåningen till hans garderob i barnrummet hela tiden!

Nu har jag kyckling i ugnen och sen efter maten så ska vi åka ut till Knohult med tv:n för Pontus pappa skulle kolla med ett företag i Aneby om de kanske kan laga tv:n, hoppas det går!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar