Bloggportalen Statistik

måndag 25 april 2011

Härlig påskhelg!

På påskafton var vi ute i Knohult. Vi åt middag, Pontus bytte däck/lagade fälg och jag gick ner till sjön med Ronja. Ronja tog då årets första dopp! Samtidigt som Ronja hoppade i så råkade hon trampa ner en bebis- snok, usch jag ogillar ormar starkt! På vägen tillbaka mötte vi en räv på vägen, jag trodde först att det var ett lodjur så jag blev skitskraj :) Sedan så såg vi också en rådjursbock så det var livat i skogen denna dag! :)

När kom tillbaka hem till stan på kvällen så åkte vi runt och kollade på alla bilar som var ute och gled eller som samlades på alla parkeringar. Vi åkte upp till A6- parkeringen och där var det hur mycket folk och bilar som helst, helt galet! De räknade med 80 000 besökare på årets Elmia- mässa och det märktes även på kvällarna ute på stan.



Igår så var vi i Vaggeryd och åt påskmiddag. Vi fotade även en av pappas mopeder som han ville sälja. På kvällen la vi ut den på blocket och det dröjde bara en halvtimme innan mopeden var såld! När vi var i Vaggeryd så passade vi även på att åka upp till mormor och morfar som var i sin nya lägenhet. Mormor var jättepigg! Hon sa det att hon tränar jättehårt nu så att hon ska kunna slippa sin rullstol så fort som möjligt, mormor är en riktig kämpe hon! Här är pappas moppe som han sålde, han fick 5500 för den!
Idag har jag varit och tränat Zumba på förmiddagen. Sedan promenerade vi upp till A6 och satt och fikade ute i solen på Espresso House, jättemysigt! Vi planerade vad vi ska göra mer på vår semester förutom Stockholm. Pontus har en bekant som har en stuga uppe i Härjedalen så han ska kolla om vi kan få låna den några dagar, det skulle vara jättemysigt! Och då kan ju Ronja följa med också.
Sedan shoppade vi lite på A6, Pontus köpte nya solglasögon och jeans. Jag köpte 3 par nya skor (för endast 400 spänn!) på Skopunkten och ett fint vitt linne från Lindex. Nu ska vi göra tacos!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar