Bloggportalen Statistik

tisdag 7 januari 2014

MVC-besök

Idag var jag på MVC, Pontus var också med och mamma passade Nils. 
Nu är bebisen så långt nedsjunken som det går, sköterskan var tvungen att mäta två gånger bara för att dubbelkolla att det stämde.
Bebisens kurva har också ändrat sig rejält jämfört med Nils kurva i samma vecka. 

Nils låg på översta strecket i samma vecka och denna bebis ligger nu mer nära mittenstrecket. Så kanske ingen jättebebis denna gång! Det är ju dock svårt att säga sa sköterskan eftersom det kan vara mindre fostervatten eller mindre moderkaka denna gång, det är ju fler saker i magen än bara bebisen. 
Men det känns ändå bra att kurvan är mer i mitten, då kanske det blir en lättare förlossning denna gång? Jag hoppas innerligt på det :)

Nils hade haft jättekul på dagis idag, alla barnen var glada över att träffas igen och få leka, sjunga och dansa! Han är rejält trött nu så vi hoppar i säng strax, jag känner mig också helt slut och har haft väldigt ont idag så jag kan somna nu känns det som.

Nils gillar att känna på bebisens sparkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar