Bloggportalen Statistik

onsdag 17 oktober 2012

Trädgårds-fix!

Jag blev så inspirerad igår när jag tittade på Äntligen hemma där de planterade höstlökar som sedan kommer att komma upp till våren. Så jag och Nils åkte till Blomsterlandet tidigare idag och inhandlade tulpanlökar och benmjöl som gödning- precis som de gjorde i Äntligen hemma! :) Tjejen i kassan frågade "Har du också tittat på Äntligen hemma igår?" och skrattade, haha! Så det var nog många som hade blivit inspirerade efter gårdagens program. :)

Jag hann sätta 16 lökar, och satte dem i tre grupper längs med kortkanten på soldäcket bredvid plattorna, sen ville Nils gå in. Så resten av lökarna ska jag sätta imorgon tänkte jag och då sätta resten nånstans på framsidan. Jag är lite orolig att jag inte satte dem tillräckligt djupt, satte dem på cirka 1 decimeters djup, det borde räcka! Vi får se resultatet till våren :)

Nils ser mindre inspirerad ut haha :)



Klippet från Äntligen hemma:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar