Bloggportalen Statistik

måndag 27 februari 2012

Irriterad!

Vår TV har varit lite märklig det sista. Den har inte riktigt velat starta men har startat efter några försök. Nu idag så gick den inte att starta överhuvudtaget! Pontus har testat allt men den är stendöd. Tv:n är ju inte ens speciellt gammal, 3,5- 4 år, de borde väl hålla längre än så? Jag blev så irriterad så jag gick ut i garaget och började ilsket bära ut flyttlådor och all annan bröte. Imorgon måste det ju vara tomt när de börjar slipa så det var nog bra att jag var irriterad för det gick verkligen undan och jag fyllde bilen med sånt som vi ska slänga på sortergården bland annat vårt gamla soffbord, två stolar m.m. Nu är det iallafall tomt i garaget! Skönt det! 








Vi får väl anta nu att tv:n inte helt mirakulöst börjar fungera igen så vi får väl helt enkelt köpa ny tv. Det här ingår inte i vår budget och vi har så mycket andra utgifter nu framför oss med trädgården och bröllopet. Typiskt. 
Vår stationära dator gick ju också sönder för ett tag sedan och vi har ännu inte lämnat in den för lagning.


Nu till lite roligare saker:
Idag var jag och Nils på BVC för vägning och mätning. Lilleman väger nu 5750 gram och är nästan 60 cm lång! Han växer så det knakar! Han har växt 2,5 cm sen sist och gått upp 600 gram, inte dåligt! :)

Efter BVC åkte vi till Willys och storhandlade. De hade kampanjpris på fläskfilé denna vecka, 1 kg för 49 :- så jag handlade på mig 3 st. Annars brukar vi ju handla på Ica Maxi men ett sådant här erbjudande kan ju inte snål- Linda gå miste om haha :)

När Pontus kom hem så åkte vi till banken i stan för vi hade tid med vår bankkvinna kl. 17 gällande sparande till Nils! Så nu har vi öppnat ett investeringssparkonto åt lilleman som vi ska spara 500 :- varje månad i. Om Nils får pengar i doppresent så ska vi även sätta in dem på detta konto. 
Så när han är vuxen kan han ha pengarna till att köpa sig en lägenhet! Jag vet själv vad jag ångrat och ångrat att jag inte köpte lägenhet när jag flyttade hemifrån utan istället hyrde.. Pengarna för en hyresrätt ser du ju aldrig någonsin igen medans en bostadsrätt är en bra investering och köpte man för längesedan så var det ju verkligen en bra investering :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar