Bloggportalen Statistik

söndag 26 februari 2012

Helgen!

Igår så var Nils för första gången ute i Knohult! Han tyckte bra om stället och sa att han kunde tänka sig att återvända :) Det blev mycket mys för Nils med sin farmor, faster och farbror Petter! Lina praktiserade till och med blöjbyte vilket hon klarade galant! :) Efter god lunch och en skön promenad i gott väder så begav jag, Pontus och Nils oss hemåt för att förbereda inför kvällens middag som vi bjudit Pontus familj till. Vi bjöd på lax med ugnsstekt hemmagjord klyftpotatis och romsås. Till efterrätt gjorde vi våfflor med glass, grädde och sylt!






Vi fick ett träd av familjen Norrman som heter Salix, ett pil- träd. Ska bli spännande att se hur den växer till sig! Frida hade köpt en söt body till Nils! Tack så mycket! :)




Tills idag hade jag pumpat ut tre flaskor mjölk så att Pontus kunde mata Nils så jag fick tid att komma iväg till A6 med Jessie för att kolla på smink till bröllopet och underkläder/korsett. Vi hittade några fina ögonskuggor, läppstift m.m. På Twilfit fick vi jättebra hjälp av en manlig expedit så nu vet vi vad som finns att välja på. Jag behöver ju ha en axelbandslös bh till brudklänningen och de hade flera stycken som verkade bra och som höll upp bra. När det kom till korsetter så hade de flera olika men ingen verkade vara jättebra så vi får kolla lite på nätet. Helst skulle vi vilja hitta en korsett som är som en hel body med bh, det skulle vara bäst! Det hade de tyvärr inte på Twilfit så vi får leta vidare.


Efter A6 åkte vi och fikade på Johans café och sedan begav jag mig hemåt. Pontus och Nils var hemma hos Per när jag kom hem så det var så konstigt tyst hemma :) Längtade jättemycket efter min lilleman så jag blev besviken att han inte var hemma hihi :) Konstigt vad fort man börjar sakna de små liven, men det är nog bra att man får komma iväg och känna saknaden också! Pontus och Nils kom hem nästan direkt och sen strax efter kom Lina och Frida hit. Pontus åkte och jagade och jag, Lina och Frida fikade på fruktsallad som de hade med sig, det var gott! Fruktsallad borde man göra oftare! Nu har lilleman precis badat och vi har packat upp några flyttlådor från garaget. På tisdag morgon kommer de och slipar om garagegolvet och då måste det vara tomt! Garagegolvets slipning gick inte igenom besiktningen så därför får de göra om jobbet. Nästan bra för nu får vi lite press på att röja ur garaget vilket hade tagit oss säkert betydligt längre tid annars! Nu blir det Wallander-film och sen sängen inför ny vecka! :) Gonatt! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar