Bloggportalen Statistik

lördag 20 september 2014

Sjukligt trött

Idag har jag varit så sjukt trött, alltså verkligen sjukt trött. Nils vaknade redan vid 06 och när jag tvingade mig själv upp och stod och väntade på vällingen i micron så höll jag på att somna när jag stod och hängde på köksbänken. Gick verkligen inte att hålla ögonen öppna! Vet inte om jag någonsin varit med om det tidigare haha :) Så efter en timmes kämpande var jag tvungen att gå och lägga mig igen, Pontus tog över. Så sen sov jag ända till 11, men hade nog kunnat sova vidare ytterligare några timmar kändes det som! Så det är kanske någon förkylning på g, morsan hade blivit sjuk nu också. De skulle passa barnen idag medan vi åkte och skissade på köket men pappa fick komma ensam. Ea följde med oss och Nils hängde med morfar.

Tiden går ju så himla fort när man sitter och skissar i köksprogrammet så vips hade det gått 2 timmar. Det lutar nu åt en stenskiva efter att snickaren avrådde oss från att köpa träskiva som är jobbig att underhålla och vips har man en rödvinsfläck eller fläck efter rödbeta.
Sten är hygieniskt, lättskött, tåligt och perfekt att baka på.
I nuvarande kök har vi laminat med stenimitation men den är svår att rengöra efter bröddegar m.m.

Men frågan är vilken färg på sten man ska välja? Jag gillade den ljusgrå och tror den är mer lättskönt, mörka ser ju dammiga ut på en nanosekund ungefär... Smakråd mottages tacksamt! :) Tyvärr dåliga bilder!




Ljusgrå
mörkgrå

antracit

finns även i beige, vit och svart



2 kommentarer:

  1. Sten är ju även vatten och värmetåligt! Värt att lägga lite mer på sten i det långa loppet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, de egenskaperna har det ju också :) ja vi har ju inte tänkt att byta kök sen under väldigt lång tid så det är ju också därför man tänker några varv extra när det gäller färger, material m.m!

      Radera