Bloggportalen Statistik

lördag 6 september 2014

En spade i håret, naken rymling och en trappbestigare

Man skulle ju kunna tro att natten skulle bli rofylld då båda barnen somnade tidigt i sina egna sängar igår kväll. Linnea sov bra hela natten och långt in på morgonen. Nils däremot kom in till oss typ vid 2-tiden och det är ju lugnt för han brukar somna om direkt. Men inatt började han tjata om välling och började leka..! :) och när han väl somnade så låg han och tryckte in sina händer och vassa naglar i ens armhålor och under ryggen, ajjj! 

Så natten var inte särskilt rofylld! Jag fick dock sovmorgon och Pontus gick upp med barnen. Men Nils smög upp och gjorde lite hyss medan jag sov. När jag vaknade så hade jag ett svärd och en orm på mig. Och när jag skulle duscha så hittade jag en liten spade i håret!! En vanlig dag hemma hos familjen Norrman..! Vi skulle döpt han till Emil alltså..

Sen började operation röjning och städning inför visning. Inget jag rekommenderar att göra med två barn hemma!! Nils tog alla obevakade tillfällen i akt att ställa till med hyss. Ea blev inburen och gömd i klädkammaren, Nils rymde (naken dessutom), halvätna äpplen gömdes, Nils iscensatte att han trillade (typ hela tiden) och Ea lärde sig plötsligt att klättra i trappor...! Men trots Nils sabotage-försök så har vi nu kommit i riktgt bra ordning och imorgon åker Pontus iväg med barnen tidigt så jag kan fixa det sista med golvtorkning m.m.

Grillat vildsvinslår som blev alldeles fantastiskt mört och goda tillbehör belönade vi oss med nu ikväll. Häromdagen hade jag lagat lövbiffrullader och Nils utbrister vid matbordet: "Nää mamma, inte äta bajskorv!" Tack för den min son :)

Nu blir det nattning av barnen och sen ett enormt stort glas vin. Because I'm worth it.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar