Bloggportalen Statistik

onsdag 19 mars 2014

Flax!!

Herregud vilken tur jag har haft med mycket denna vecka! Jag tävlade på Jnytts facebooksida igår och vann ett par jeans och en ny topp på nyöppnade Lager 157 på Solåsen! 

Jag behöver verkligen nya jeans (går fortfarande omkring i mina gravidjeans!) så det var verkligen en välbehövlig vinst! Mamma och pappa kunde komma och passa Nils på fredag så kan jag och Linnea åka och prova ut jeansen i lugn och ro.

Dagen började inte lika bra, vi hade bajskaos och en supertrött Nils! Vi skulle vara hos Michaela kl.10 så det var full sjå att komma iväg! Nils bajsade precis när vi skulle åka och stack dessutom ner handen i blöjan. Och torkade av sig på sina jeans. Mina nerver! Och sen ville han absolut inte byta blöja och kläder så det var en svettig kamp innan jag vann den fighten.

Men sen somnade han i bilen på väg dit och sov nog 1,5 timme. Det gjorde susen för sen var han på gott humör hela dagen! Vi åt både supergod fika och lunch, Michaela kan verkligen det här med att baka och att laga mat! :)

Linnea fick ju också träffa Lycka, hennes första möte med en hund! Hon fick sig några slick i ansiktet men verkade gilla det haha :) Nils tycker det är så spännande och roligt med hundar, men har också stor respekt för dem, vilket ju är bra!

Efter playdaten så åkte vi till Citygross och handlade, första gången jag åker och handlar med båda barnen. Båda barnen var sådär bra trötta så de åkte bara med utan större protester, skönt! 

Varje vecka testar jag att laga någon ny maträtt, idag blev det en pestopasta med bacon, hasselnötter och parmesanost, riktigt gott! Har fått en hel del nya favoriter så dem recepten ska jag försöka hinna med att lägga upp på bloggen någon dag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar