Bloggportalen Statistik

måndag 29 april 2013

Magsjukan slår till

Pontus var uppe i natt och kräktes. På morgonen kände han sig bättre så vi anade att det bara var någon matförgiftning (vi åt pizza igår kväll). Men sen ringde Pontus till mig på jobbet vid halv elva-tiden och bara hulkade fram "Kom hem!". Så då hade han börjat kräkas igen och var helt utslagen. Så det var bara att åka hem och ta hand om Nils samt servera nyponsoppa till sjuklingen. Och vi vet ju alla hur ynkliga män blir när de är sjuka, hehe! :) 

Jag och Nils mår bra än så länge, men det är ju så jobbigt när man går och känner efter hela tiden! Jag vet hur det var i julas då vi blev så sjuka, jag gick och förnekade mina illamående-känslor så länge som möjligt. Man vill ju gärna vara den som aldrig blir sjuk..! :) Men förhoppningsvis så klarar vi andra oss denna gång.

Nils fick smaka Capriciosa igår, han gillade det starkt! Hade han fått bestämma så hade han ätit upp hela pizzan


Här är lite bilder från gårdagens takjobb för Erik och Pontus, de hade åtminstone en fin utsikt medan de slet i värmen! :) Pontus blev rejält röd igår efter en dag på taket i strålande sol... Inte bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar