Bloggportalen Statistik

lördag 2 februari 2013

Jobbig natt

Nils somnade sent igår, vid cirka 22:30. Han ville verkligen inte sova! Sen på natten vid 01:00 så vaknar han och jag går in till han för att ge han välling. Nils hostar jättemycket så det var det han hade vaknat av och inte att han var hungrig. Det var en konstig hosta, lät typ som krupp! Och så var han väldigt täppt i näsan. 

Jag tog med han till vår säng så att han kunde ligga med huvudet på min arm, så det blir lättare för han med hostan. Pontus går ner för att hämta nässpray och han får en ny spray som vi inte testat innan, en nezeril för barn mellan 7 månader till 2 år. Nästan direkt efter att vi sprutat in nässprayen så spyr Nils ner typ hela sängen! Jag har hört att andra barn också har kräkts av nässpray, kanske var det nu också för att han aldrig tidigare fått en nässpray för större barn?

Nils somnade om sen iallafall och vaknade vid 7-snåret och åt välling och somnade om sen ända till 09:30.
Så nu har vi precis duschat och ätit frukost. Jag sitter fortfarande i morgonrock, dags att svida om och ta sig an dagen! Lördagen, härligt!

Pontus är och jagar med Mange, och de har precis skjutit en räv!

Nils från igår hemma hos Edvin



2 kommentarer:

  1. Stackars plutt, och stackars föräldrar! Hoppas han sover godare inatt! Jag skickade en inbjudan till min privata, hoppas du fick den :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick inbjudan men jag kunde inte logga in med det användarnamnet jag fick när jag blev medlem i wordpress, så jag får testa att skapa ett nytt konto och se om det funkar sen! Kram kram! :)

      Radera