Bloggportalen Statistik

söndag 4 november 2012

Födelsedagsmiddagen

Igår blev det en riktigt lyckad middag och maten uppskattades! Jag hade gjort tjälknöl av älg och pannacotta till dessert. Båda med recept från svärmor!
I födelsedagspresent fick jag kanonfina skor (precis såna som jag velat ha!), pengar, gjutjärnsgryta, blommor, 2 muggar till en servis som jag ska börja samla till och en Cult Design Change (som är en ljushållare med manschetter som man kan byta ut och mixa och matcha som man vill!). Jag hade sett en sån ljushållare på tyghuset när jag och mamma var där och sa att jag tyckte de var så fina så mamma hade sen köpt en sån i en butik i Vaggeryd som har mycket Cult- saker. Älskar den redan! Ska försöka hitta några jul- manschetter att ha nu till jul!

Tack för en härlig födelsedag och fina presenter!

Dagen var kanon förutom att Nils klämde sitt finger i luckan till tvättmaskinen, det gick bra med fingret förutom att det blev lite skinnflått.. Usch, det gjorde nog mer ont i mig än på Nils misstänker jag, man får ju så dåligt samvete för att man inte hade bättre koll! Så nu är luckan till tvättmaskinen hädanefter alltid stängd!

Paprika istället för pumpa :) man tager vad man haver!



Tjälknölen efter att ha tillbringat 12 timmar i ugn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar