Bloggportalen Statistik

fredag 7 september 2012

Alltid saknad, aldrig glömd!

Igår var vi ute i Knohult. Vi åt middag och Greta hade lagat en god grönsaksgratäng med stekt skinka till, det var riktigt mumsigt! Så kul när man får testa något nytt i mat-väg nuförtiden! :) Sedan hjälpte Pontus sin pappa med att tömma ett flisförråd, Greta passade Nils och jag begav mig ut i skogen och plockade svamp! Jag verkligen älskar att plocka svamp! Det har ni säkert redan förstått vid det här laget :) Att leta svamp ute i skogen är verkligen bra terapi, man släpper allt man har i tankarna förutom just att hitta kantarellerna! Nu var det tyvärr kanske sista gången som jag plockade kantareller för i år, för nu var de riktigt torra de jag hittade. Och om man ska hitta fler nu så får man ju hitta dem som ingen annan hittat för det blir nog inga nya nu. Men kanske ska jag ge mig på att leta trattkantareller, trattisar! Men de är så förbaskat svåra att se tycker jag.. Ja, vi får se! :)




I Knohult fick Nils testa att äta broccoli, det gick inge vidare haha :) Men om jag mosar det ordentligt så kanske han gillar det bättre! Nils fick också leka med en kulram för första gången, den har Pontus haft när han var liten. Nils var helt fascinerad! :)


Nu har pappa kommit hit och håller på i garaget! Jag ska ordna lite lunch till oss och sen klockan 18 kommer mamma hit också och då ska vi äta middag och sen ska vi alla bege oss ner till Vätterstranden och titta på alla rislampor som ska tändas till minne av Stefan Liv. Ett år sedan hans bortgång idag! 
Alltid saknad, aldrig glömd! Tänker på Stefans familj, Anna, Herman och Harry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar