Bloggportalen Statistik

söndag 12 augusti 2012

Orolig!

Nils har fått en jobbig hosta som jag är orolig över.. Han har småhostat nu ett tag men jag tycker att det har blivit värre nu. Han har ju väldigt mycket saliv i munnen så det kan ju vara att han sväljer salivet fel, men han borde ju inte svälja fel så ofta? Jag är orolig att det kan vara astma för Pontus har ju det och Pontus får hosta när han inte tagit sin medicin.. Vi har tid på BVC den 21:a men det känns för långt bort och vi har ju inte varit på BVC sedan i juni så jag ska nog ringa imorgon och kolla om vi kan komma tidigare så de kan lyssna på Nils lungor. I övrigt är Nils glad och pigg, han lät lite förkyld på morgonen igår men har inte visat några andra förkylningssymptom.

Igår var Pontus i Aneby på skjutbanan och sedan jagade de rådjur på kvällen. Jag och Nils tillbringade hela dagen i Vaggeryd. Vi gick bl.a. på promenad med Nils och gick förbi min farmors gamla hus och min mormor och morfars gamla hus. När min farmor levde så bodde hon granne med min mormor och morfar, sånt händer nog bara i små orter som Vaggeryd :). Så på julaftonarna så var vi först hos farmor fram till fyra och sen sprang vi över till mormor och morfar och var där på kvällen. Jag har så många fina barndomsminnen från båda dessa hus så det var kul att gå förbi och se vad som hänt med husen! 


Nils och mamma på altanen i Vgd 
Nils har ju inte bajsat på 3 dagar och han äter ju välling på kvällarna så jag har bara gått och väntat på en bajsexplosion! :) Och idag på morgonen när Nils kryper runt så hör jag inte utan jag känner lukten av bajs, då vet man att det är illa, riktigt illa! :) Och den här Nils tittar upp mig, observera ryggen:

"Ledsen mamma, men jag har skitit ner mig! :) "

Haha, när det blir sådana här bajsexplosioner så vet man verkligen inte vart man ska börja! Jag gick upp och tappade upp ett bad, sedan fick jag dra ner hans kläder (tur att hans body var något för stor) så han slapp att få bajs på huvudet, sen sköljde jag av honom i duschen och sen ner med han i badet! Så nu är älsklingen ren, fin och nybajsad, måste vara så skönt för han! :) Tänk vilket stort och intressant ämne bajs har blivit sedan man blev mamma haha! Pontus är och städar slakthuset så han missade denna spektakulära händelse, synd för han! :) Ska jag kanske lämna denna present i handfatet åt honom?? 
Bajs, bajs, bajs! :)

1 kommentar:

  1. haha tänkte skriva åh va söt han är på bilden, sen såg jag bajset på ryggen...uuuuuh

    SvaraRadera