Bloggportalen Statistik

torsdag 30 augusti 2012

Barnsång!

Igår var jag och Nils på barnsång för första gången! Det var uppstart nu inför höstterminen och denna gång var vi en storgrupp. Nästa gång delas vi in i två grupper, en grupp med barn under 1 år och en grupp med barn över 1 år. Igår fick vi presentera alla barn och bebisar på ett lite kul sätt! Ledaren spelade piano och sjöng och man fick säga vad ens barn hette och sen sjöng alla "Hej lilla Nils" m.m. typ (kommer inte ihåg vad som sjöngs) och vinkade så barnet fick full uppmärksamhet av så många människor, det var kul!
Sen sjöngs och spelades det och vi dansa med våra barn till musiken. Jag har träningsvärk i armarna idag! Det är ju inte så smidigt att flyga runt och lyfta upp och ner på min 10,3 kilos bebis... haha :) Sedan fikade vi alla och det bjöds på frallor och kaffe till ett pris av 10 kr. Det var jättemysigt så onsdagar kl.10 är nu vigda åt barnsång framöver!




Direkt efter barnsången så åkte jag och Nils till Vaggeryd. Vi monterade ihop en matstol till Nils som han kan ha där nere nu när han har börjat äta regelbundet. Så igår åt han lunch och middag i Vaggeryd för första gången! Vi kom inte hem förrän 20:30 igår kväll och då var vi sååå trötta båda två så idag låg vi i sängen ända fram till 09:30, skönt! Idag har jag inget inplanerat så vi ska bara mysa här hemma och ta hand om tvätt och jag ska sortera lite kläder i förvaringslådor som jag köpt på IKEA till garderoben. Pontus och pappa började isolera garaget igår och bygga innevägar. De hann med att göra ungefär hälften och det blev jättebra!


Imorgon är jag borta på Kick-off med jobbet hela dagen på hemlig destination och hemlig aktivitet så det ska bli spännande att se vad det blir för något! Nils och Pontus ska ha en mysig pappa/son- dag tillsammans, förhoppningsvis så blir den mysig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar