Bloggportalen Statistik

söndag 11 mars 2012

Solig- vår-söndag!


Jag och Nils strax på väg till fest!
Igår kväll var vi på 40- årsfest/inflyttningsfest, Zacke fyllde 40! Zacke och Linda har ju också flyttat in i nya lägenheten. Och vilken lägenhet sen! 310 kvadratmeter stor och ligger i det rosa huset, Dag Hammarskjöld-huset, på Liljeholmen! Lägenheten bestod av två våningar med en jättepampig bred och hög trappa upp till övervåningen. Typ som trappan i huset där utestället "Huset" låg innan, då kanske ni vet hurdan trappa jag menar? Det gick verkligen att gå vilse i denna gigantiska lägenhet! 3 toaletter, massvis med rum (jättestora rum och små rum), 1 kök som bestod av två rum typ, svårt att beskriva, jättehögt i tak, öppen spis och massa inbyggda garderober typ överallt :) Egen utgång till stranden från deras innergård m.m. Ja, där kommer de nog trivas bra :) Vi känner ju en annan som bodde i en lägenhet överst i det huset och där spökade det, tror jag skrivit om det i ett tidigare inlägg. Men Zacke och Linda har inte ännu märkt av något, de är ju dock vana eftersom det spökade i deras gamla lägenhet på Öster :)
Det bjöds på otroligt god gigantisk buffé och många trevliga bekanta som vi inte träffat på länge!
Vi åkte hem vid 22-tiden för då började folk bli fulla och började spela hög musik så då kände vi att det nog var bäst att åka hem med lilleman! Lilleman fick även träffa en blivande kompis, lille Axel endast 4 veckor gammal! 
 
Graham och Nils, så nu har Nils lärt sig engelska bra :) och förstår Grahams breda accent :)
Idag har vi varit i Vaggeryd. Vi gick en lång promenad längs Hjortsjön till Daniel och Sussie. Vi kollade in och provsatt Daniels nya motorcykel, en Yamaha R1. Jag blev väldigt sugen på att åka mc nu i det fina vädret och jag saknade min gamla fina pärla mycket! Vi får väl se om det blir en motorcykel igen om några år! Vi hade ju mycket kul med våra motorcyklar, alla utflykter, samlingar och banåkning. Vi träffade ju så mycket nytt folk genom hojåkningen som vi inte hade träffat annars! Det var en rolig hobby!

Annars så har jag tänkt att återuppta mitt golfande. Gå med i A6 golfklubb istället, så det inte blir långt att åka. Känner att jag behöver en hobby igen så jag kommer ut lite mer! Jag får ta med barnvagnen någon dag och åka till rangen och slå lite och se om jag blir sugen på att börja igen! Bra med golf på det sättet också för att man kan ta med barnvagnen. Sen när Nils blir större kan han också börja med golf, Tiger Woods började tydligen spela redan som fyraåring! Haha, det ska börjas i tid! Nils Woods :) Så kan lilleman försörja mamma och pappa sen, köpa dem ett trevligt hus i varmare breddgrader haha :)


Daniels R1:a
Min gamla pärla, undrar om han har det bra med sin nya ägare? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar