Bloggportalen Statistik

tisdag 6 mars 2012

Lite smått och gott

I lördags så var ju Madde och Glenn här på middag och vi fick en del gjort av vår bröllopsplanering! Madde är ju värdinna tillsammans med vår toastmaster Erik men Erik kunde tyvärr inte komma i lördags men Pontus har spelat in honom på det han missade :) Vi ska träffas en gång till allihopa innan bröllopet för sista finslipning!
Dagen innan bröllopet så ska vi göra i ordning hembygdsgården så allt redan är färdigt eller förberett till bröllopsdagen. Det kommer nog bli riktigt bra det här! :) Men mycket jobb återstår med att göra klart festhäftet, kyrkprogrammet och mycket annat! Jag och Pontus får sätta oss ner en heldag snart och bara fixa.
Den 31:a mars åker pappa och Pontus till Tyskland för att handla all alkohol till bröllopet. Det går ju åt en del dricka till 48 personer! Madde ska göra välkomstdrinken, hon är duktig på att göra bål så det kommer nog bli smaskens! 






Idag så har jag, Pontus och Nils varit på MVC. Vi sammanfattade graviditeten och gick igenom förlossningen. Det var bra för hon hade tillgång till hela journalen från förlossningen som var väldigt detaljerad. Så nu kunde vi se exakt vad som hände när, det var ju lite dimmigt just då :) Vi har ju skrivit vår förlossningsberättelse, jag ska nog lägga upp den på bloggen någon dag så får den som vågar läsa haha :)
Jag hade ett litet stygn på änden av såret som stod ut så det tog barnmorskan bort med en pincett, annars tyckte hon såret såg ut att läka jättefint. Jag fick även lämna blodprov och ta blodtryck och allt såg bra ut.
Nu ska jag bara göra bäckenröntgen och sen träffa läkaren gällande resultatet. Som det verkar så var Nils huvud för stort för att komma igenom mitt bäcken, men vi får se vad röntgen visar!



Nu har jag precis bakat en tigerkaka! Så det får bli en cafe latte nu med tigerkaka och sen måste jag komma ihåg att maila till Frida angående ett uppdrag till henne på bröllopet. Hon ska ju fota bröllopet men vi tänkte även att alla gästerna ska fotas parvis/familjvis eller singelvis! Så när gästerna kommer till hembygdsgården så får de en välkomstdrink och sedan fotas man av Frida. Roliga bilder att ha sen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar