Bloggportalen Statistik

onsdag 22 februari 2012

Nackspärr! :(

Nu har jag fått nackspärr igen! Har haft det nu flera gånger sedan lilleman föddes och förra gången satt det i flera dagar så det blir väl samma sak denna gång. Tror att jag får det på grund av att jag sitter konstigt när jag ammar på natten, ibland somnar jag ju till och med under tiden jag ammar och då faller ju huvudet ner vilket inte är så skönt.. Får nog testa att ligg-amma igen, har gjort det några gånger och det funkade ganska bra men ibland är det svårt för Nils att hitta rätt men vi får väl öva lite så jag slipper nackspärr och ont i ryggen.

Dagen i övrigt har varit tråkig med regn och gråmulen himmel så vi har mest legat i soffan framför teven förutom lite upplockande av flyttkartonger och tvättat. Lilleman har varit jättemammig idag och ville inte ligga själv, han låg bara i sin babysitter en halvtimme sen ville han till mamma igen, så söt är han :) Sista gången han vaknade var vid nio och sen sov han inte mer förrän klockan 12 och då somnade han på mitt bröst, så mysigt!
Medan lilleman sov då så låg jag och kollade på premiäravsnittet av Big Brother på play, herregud vilka människor de har hittat! Det kommer nog bli en underhållande säsong tror jag :)

Nils har börjat le en hel del, vet inte om han gör det medvetet eller om det bara är någon typ av reflex, sött är det iallafall! :) Detta leende gav han mig igår på morgonen, man bara smälter ju! När han gör så så kan han komma undan med vad som helst :)



Igår kväll så var vi ju på dopskola. På "dopskolan" så fick vi veta hur dopet gick till och lite historia bakom och sedan fick vi också välja psalmerna till dopet. Vi fick lära oss en del nytt som vi inte visste, till exempel så fick vi veta att det nuförtiden är genom dopet som man blir medlem i Svenska kyrkan. Tidigare så blev man ju det automatiskt men så är det inte längre. De barn som inte döps får en förfrågan från Svenska Kyrkan om medlemskap när de är 17 år och om de då svarar nej eller inte hör av sig alls så blir man inte medlem i Svenska kyrkan. Sen den här nya regeln kom så måste ju Svenska Kyrkan förlorat väldigt mycket pengar för innan betalade ju alla extra kyrkoskatt om man inte själv ansökte om utträde! Det är bra att reglerna ändrats för man ska ju välja själv om man vill vara med eller inte.

Efter dopskolan så träffade vi prästen själva och gick igenom vårt program för vigseln och dopet. Nu börjar jag bli jättenervös! Vi ska ju lära oss löften utantill, visserligen så är det ju bara några enkla meningar men tillräckligt många för att jag ska glömma bort dem vid en eventuell blackout! :) Jag trodde att man skulle repetera vad prästen sa men vår präst ville att vi skulle lära oss dem utantill, vi får se hur detta ska gå! :)

Nu är Pontus och hämtar vår garderobsinredning som vi beställde för ett tag sen på XL-bygg i Skärstad där de har 33% rabatt februari månad ut på just den inredningen som vi ville ha. Ska bli otroligt skönt att få ordning på garderoberna och att kunna packa upp alla kläder och få lite ordning och reda!

Idag har Nils även lärt sig hur man betalar räkningar, han verkade tycka att det var jätteintressant för han vek inte av med blicken från skärmen ens en sekund haha :)



Här är lite bilder från min och Nils barnvagnspromenad igår i området där vi nu bor:



Om man har tid över och har en stubbe som står och skräpar så kan man ju göra som denna konstnärliga villaägare :)


Plockade bort spik igår från vår garageuppfart och så här mycket spik hittade jag! Ren tur att vi inte har fått punktering på någon av bilarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar