Bloggportalen Statistik

torsdag 23 februari 2012

Härlig dag!

Idag har varit en härlig dag med otroligt vackert väder! Vi tog en jättelång barnvagnspromenad på cirka 7,5 km och gick ner till Huskvarna centrum. Jag hade en rabattkupong på 50:- på Lindex så vi var där och köpte en overall till Nils i stl. 62, vi har jättelite kläder i storlek 62 upptäckte vi så vi får nog köpa lite i den storleken. Vi har fått ganska mycket kläder i stl.68 och uppåt så där klarar vi oss ganska bra! 
Sedan var vi på Willys eftersom de hade 50 kronors rabatt där denna vecka på två valfria Libero- blöjpaket! Igår köpte Pontus två blöjpaket på Ica Maxi som hade erbjudande på blöjor så om man handlade varor för mer än 200 kr så fick man köpa 2 blöjpaket för 69:- styck. 
Liberoklubben gav idag också dubbla poäng på blöjor på grund av den lilla prinsessans födelse så det har varit en lukrativ dag idag haha! Som ni märker så har jag blivit en riktig kupong-tant! Men så kan det bli när man numera bara har föräldralön! :) Men jag tror inte att jag har köpt ett enda blöjpaket till ordinarie pris så där har vi sparat mycket pengar, ett blöjpaket kostar ju i vanliga fall 108 kronor, galet dyrt!
Pontus har hittat en jättebra app till oss som jagar erbjudanden som heter Matpriskollen där man välja vilken  matbutik som helst och se alla deras aktuella erbjudanden. Man kan också lägga in bevakning på vilken produkt som helst t.ex. blöjor! Jättebra app, kolla in den!

Efter promenaden så åkte jag ner till stan för fika med Johanna. Vi satt och pratade jättelänge om allt möjligt mellan himmel och jord och vips var klockan 21 och vi hade fikat i 3,5 timmar! Jag trodde det var lugnt för jag hade pumpat ut till tre flaskor mjölk som Pontus kunde mata med men Pontus ringde vid 21 och var lite stressad för Nils hade ätit upp allt och började bli hungrig igen! Vårt lilla matvrak :) Så jag skyndade hem så Nils fick sin mat, jag förstår inte hur en så liten bebis kan äta så mycket! Ska bli kul att se hur mycket han väger på måndag när vi ska till BVC! 

Imorgon ska vi åka till Skärstad och byta konsoler till garderobsinredningen, typiskt nog så hade vi ju köpt fel storlek så det blev ingen inredning uppsatt idag. Pontus har ju varit ledig idag och är nu ledig till måndag så nu kan vi få lite gjort på dagarna. Imorgon ska vi även kolla efter gardiner, åtminstone till allrummet på övervåningen. Vill ha några färgglada gardiner till de vita väggarna, det behövs lite färg! Imorgon kväll kommer Lina och Petter från Umeå och Frida från Göteborg, ska bli jättekul! 



På Lindex och overallen till Nils som vi köpte!

Fina gravida Johanna! Saknar faktiskt själv att ha en liten bebis i magen som rör på sig, det är en mysig känsla! Ska bli kul när Johanna och Anders lille bebis tittar ut i maj så Nils får en lekkamrat! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar