Bloggportalen Statistik

tisdag 7 april 2015

Bilder från rivning övervåning

Jag lever! Men har tagit en välbehövlig blogg-paus :) Men nu är jag tillbaka vid "pennan", och ska försöka komma ifatt. 

Operation övervåning är ju igång, dock så har snickarna varit iväg på andra uppdrag under några veckor men det har bara varit bra för då har vi hunnit med rivning. Tiden har inte riktigt varit på vår sida men nu är vi i fas. Snickarna kommer i slutet av veckan och då kör vi så det ryker. Även planeringen av altanen är i full gång, pappa kommer hit på söndag och startar upp.

Här är lite bilder från övervåningen, dock har vi tappat bort minneskortläsaren i flytten så jag kan inte föra över bilder från systemkameran så det som finns är bara mobilbilder än så länge.

Jag är även tillbaka i tapet-djungeln..! Det blir ju inte lättare även om man nu gjort måååånga tapetval genom åren. Men nu är tapeterna till barnrummen klara, om det inte dyker upp några ännu bättre. Väntar lite med att beställa för säkerhets skull!

Vi bestämde ju oss för att renovera hela övervåningen, byta all el som var mer än 40 år gammal och göra en planlösning som fungerar för alltid och som vi trivs med. Förutsättningarna nu med den låga räntan m.m. blir ju troligtvis inte bättre och sen behöver vi inte tänka på någon större renovering på säkert 30-40 år. Iallafall inte i detta huset på gården! Så det känns bra och rätt, sen kan vi fokusera på allt annat med gården och framförallt lägga fokus på barnen :)


Detta är Eas rum, väggen mellan Eas och Nils rum har påbörjats. Ea får den finaste kakelugnen i hela huset tycker jag! Ea får även en walk in closet- i sitt rum, tänk vilken dröm sen när hon är tonåring!
Här ser man in till Nils rum. Har vänt och vridit på hur man skulle kunna ha kvar de här små fönstren utan att byta dom, men som det verkar nu så måste vi bygga för en vägg där. Så får vi ta fram dom och byta ut dom sen när barnen flugit ut :)
Ett hopp bakåt då snickar-Ola rev väggen mellan garderoben och rummet som nu blir delat i två.

Denna garderob delas i två, det blir ett litet förråd (eller Pontus handladdningsrum) och en liten toalett med dusch som får ingången från hallen.

Så här såg Nils och Linneas rum ut innan vägg sattes upp och innan väggen från garderoben togs ned 
Nils hjälper mer än gärna till som vanligt :)
Gamla köket är nu helt utrivet, här blir ju vårt sovrum. Dörren in till gamla toaletten flyttas bort till hörnet och där får vi sen en stor walk in-closet. Vår säng kommer stå mot väggen där dörren flyttas.
Här är allt rivet, bara väggen också som ska bort men vi väntar så länge det går eftersom det blir väldigt farligt här uppe sen med ett hål rätt ner.
Här har vi rivit upp golvet i gamla badrummet, det satt som berg!! Här blir det lite trixigt att få till en bra garderob då det är snedtak men jag har en del idéer.


Förstahandsval tapet Nils rum, Drakhimlen från Majvillan. Denna kommer han ju kunna ha tills han blir ganska gammal iaf. Väljer man en ljusblå så är det ju mer småbarnstapet.


Förstahandsval tapet Linneas rum. Slottsträdgården rosa, också från Majvillan.

2 kommentarer:

  1. Oj vilket jobb men antar det hör till när man bor i hus :-)

    SvaraRadera
  2. RIKTIGT BRÅDSKANDE EFFEKTIV STAVNINGSSTYRNING FÖR ATT HJÄLPA TILLBAKA EX ÄLSKAN OCH RÄDDA ÄKTENSKAP
    Hej alla mitt namn Rosalba är så överväldigad av glädje tack vare Dr.GURU. Min man lämnade mig för en annan kvinna för några år sedan och jag var väldigt förkrossad eftersom jag aldrig gjorde något fel mot honom, jag blev kvar med mina två barn och ett jobb som betalar lite. Jag höll nästan på att ge upp tills jag såg ett vittnesbörd på nätet om Dr.GURU hur han har hjälpt många människor, så jag kontaktade honom överraskande 24 timmar efter att jag gjorde det läkaren bad mig att göra. Min man kom tillbaka dagen efter besvärjelsen och tiggde. mig att förlåta honom och lovade att aldrig lämna. Min man har varit tillbaka i 6 månader nu och vi har aldrig haft några problem, jag är glad att jag inte tvivlade på Dr.GURU. Nu är jag säker på att han också kan lösa eventuella problem med snabb avlösning. Du kan också kontakta honom för hjälp nu.
    E-post: saguruu087@gmail.com eller whatsapp +12098373537

    SvaraRadera